Papa Itam and Famaly Story



Apa punya tajuk aku letak kat entri kali ni..lantak lah...hari ahad 3/5/2009 jangan tak percaya dari yong peng ke rawang makan masa lebih kurang 7 jam selalunya aku akan ambil masa lebih kurang 3 jam lebuhraya hari tu betul-betul penuh dengan kereta....nak dijadikan cerita aku berhenti rehat kat hentian seremban..untuk makan terpaksa beratur tunggu meja(tunggu orang habis makan la)...kalau ikut aku malas nak makan waktu-waktu macam ni tapi bila fikirkan keadaan isteri tersayang ..nak tak nak kena laaa...tengah-tengah orang ramai tu umi beratur tunggu giliran untuk duduk dimeja(aku ditugaskan layan-layan anak-anak)...selesai aje orang dimeja tu bangun umi pun nak duduk..tiba-tiba seorang lelaki belari macam orang kebuluran ,tampa rasa bersalah,tampa ada perasaan malu terus duduk dan panggil ahli keluarga nya duduk..BAPAK SAPA YANG PERANGAI MACAM TU...ini punya orang pun ada kaaa.. umi terpinga-pinga..aku yang sibuk layan kerenah anak-anak datang dekat umi...tak apa sayang..sabar ada hikmah sebalik tu yang mampu aku kata waktu tu dalam hati tak percaya cerita la.kalau ikut hati boleh bergaduh tapi bila fikir balik orang macam tu aku pun nak jadi macam tu ke..(yang aku lihat pada keluarga tu..BAPAK yang kurang ajar tu sihat,isteri nya pun sihat dan anak-anak yang dah besar pun sihat-sihat belaka..lupa semuanya seagama dan sebangsa dengan aku)apa masalah NYA?BAPAK kencing berdiri,nanti anak kencing berlari...

*susah sangat ka nak hormat orang lain terutama ibu yang sedang mengandung.
*mana pergi nya santun melayu



Buai laju laju
Sampai pokok sena
Woii, jangan buai laju-laju
Nanti kang tercampak kat pokok sena

apa kata ko orang...

Dicatat oleh Papa-Itam 05 Mei 2009
blog comments powered by Disqus

Subscribe here