Papa Itam and Famaly Story


Dah lama tak update entri untuk cigu oh cikgukan...
sibuk sangat lani... almaklumlah dah nak masuk akhir tahun sumer benda nak dibereskan ....termasuklah majlis untuk kelas bagi yang memegang kelas macam aku nie...
gambaq kat sebelah untuk majlis perpisahan kelas yang aku pegang tahun nielah 4 Arif(43 orang sumernya )....kelas yang paling nakal dan bijak diantara 9 kelas lagi untuk tahun 4 di sekolah aku nie.....memang pening kepala kalau tengok karenah depa nie...akai jenuh....saper yang masuk kelas nie ..pasti ada yang mengamuk ....hehehe
kek choclate moise nie aku tempah jer kat kawan aku...3kg tau...simple tapi menyelerakan sesiapa yang memandang...

Untuk jamuan nie aku tempah ikut selera depalah....depa nie himpun duit tau..budak-budak sekarang nie dah pandai dah arrange program ...aku cuma tolong mana yang patut ajer.......apa yang aku tempah yer ?.... aku tempah pizza ( 8 kotak ) , ayam kfc ( 57 ketul ) , satay ayam ( 200 cucuk ) , mee hoon goreng untuk 70 orang makan ....ayaq rootbeer...dessertnya puding ngan dadih sorang satu....tapi yang best parent depa ni sportinggiler....nak tahu kenapa ....ada bawa makanan tambahan gitu...nugget , sandwich, karipap , agar-agar cendol , kek pisang , kuh raya dan beberapa makanan ringan yang lain ....macam pesta makan masa tu....saper yang join jamuan nie pasti tersandaq.....





nilah beberapa orang guru yang mengajar kelas akumenjadi tetamu dalam majlis ini ....depa tengah menjamu selera sambil bersembang....mesti tengah kata " selamatlah duit aku hari ni tak payah makan kat kantin...."hehehe jangan mare...
ada lagi yang aku jemput selain depa ...beberapa orang cikgu tahun 5 dan tak dilupa para pentadbir (bukan membodek tapi depa nie ajar PS ngan Sivik kat kelas aku ...) so kenalah panggil juga....pulun jangan tak pulun beb....




ni masa nak balik ....dah kenyang waktu nie....tengoklah depa.....nakal kan...tapi ceria...apapun terima kasih anak - anakku atas memori kita selama ini....hai cikgu bangga dengan kamu....walaupun kadang-kadang sesak tengok gelagat kamu sumer ....ada tika sampai nak tukaq kelas ajer....tak tahan !!!!! pada 12/11/08 nie 26 orang daripada mereka akan mengambil hadiah bagi kategori pelajar terbaik , matapelajaran terbaik dan peningkatan......lupa plak hari itu masa sambutan hari kanak-kanak salah seorang anak murid aku dapat anugerah murid contoh dan 3 orang dapat anugerah nilam ( baca buku banyak...rajin macam cikgunyer ..hehehe)





suprise!!!!!
wahhhh!!! untuk cikgu ker ( dalam nada tak malu hehehe )
yerla ...untuk cikgu ....
rasa terharu sangat....dalam penat-penat uruskan jamuan akhir untuk depa ...depa bagi kejutan gitu....rasa nak nangis plak ....
terima kasih cikgu , sebab ajar kami..jaga kami....marah kami...(alamak garang sangat ker aku nie...) Apa plak awak sumer cakap macam tu...dah tanggungjawab cikgu (mcm baik jer...hehehe...aku dapat kek ) .
Walaupun kek ini pada setengah pendapat kecil ajer ...tapi ingatan dari seseorang tu yang paling penting....rasa macam dihargai plak....memori yang terindah...yang pasti aku akan setia menanti generasi baru di tahun hadapan.....adios 4 Arif (2008)....

Dicatat oleh Papa-Itam 09 November 2008
blog comments powered by Disqus

Subscribe here