Papa Itam and Famaly Story

Bau pilihanraya makin kuat,Borak-borak kedai kopi tajuk utama masti banyak buka isu politik...Buka tv cerita semakin gila..banyak cerita hentam sebelah sana...cawangan-cawangan baru dah mula tumbuh macam cendawan lepas hujan...aku tak arif kalau nak bercerita tentang politik...sampai masa aku pangkah yang mana aku fikir betul..kita yang membentuk kerajaan.
yang sebelah sana pulak buka isu lembu dan pinjaman belajar...teringat aku sistem pawah lembu kat kampung dulu-dulu berjaya pun...kau jaga elok-elok lambu anak lembu kau punya..beranak lagi aku pun..macam tu kot sistem pawah...pawah zaman sekarang lain macam..pawah habis punya.
Lebih kurang 50 tahun dulu belajar pandai kerajaan tanggung...alangkah baik nya golongan bijak pandai dulu fikir bagai mana untuk memudahkan generasi seterusnya...kalau tak silap aku pinjaman pelajaran ditubuhkan waktu DSA dalam kerajaan..rasanya dia yang mencadangkan...dah disokongan oleh yang lain...kalau yang cadangan salah yang sokong pun salah la..tak gitu...pesan orang tua jangan meludah ke langit takut takut terkena diri sendiri.Persoalannya pasai apa isu pinjaman pelajaran menjadi isu..nak mencari unji gologan muda-muda ke...
Ulasan dari aku yang kurang arif "dalam kerajaan mesti ada pembangkang..betulkan apa yang salah..tambah apa yang kurang".
Tak sabar nak pangkah kali kedua...undi adalah sulit...

Dicatat oleh Papa-Itam 19 April 2012
blog comments powered by Disqus

Subscribe here